سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردمى خدا را به امید بخشش پرستیدند ، این پرستش بازرگانان است ، و گروهى او را از روى ترس عبادت کردند و این عبادت بردگان است ، و گروهى وى را براى سپاس پرستیدند و این پرستش آزادگان است . [نهج البلاغه]

پرنده آبی

مقارنه‌ی ماه، زهره و عطارد

 

مقارنه ماه با هر یک از سیارات برای رصدگران و عکاسان آسمان شب موقعیت بسیار مناسبی است. اما افراد مبتدی می‌توانند از این رویداد برای یافتن محل سیارات استفاده کنند. در دو صبحگاه روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ?? و ?? اسفند‌ماه، هلال زیبای ماه در کنار دو سیاره داخلی (زهره و عطارد) خواهد بود. این مقارنه در حالی روی می‌دهد که همزمان آخرین فرصت برای دیدن هلال صبحگاهی صفر در روز پنج‌شنبه برای شما فرآهم می‌آید.شما رصدگران می‌توانید در حدود ساعت ? و ?? دقیقه نگاهی به افق شرقی بیاندازید تا دو سیاره‌ی زهره و عطارد را در کنار هلال باریک ماه مشاهده کنید.

در صبجگاه چهارشنبه در حالی‌که درصد سطح روشن ماه به ? درصد می‌رسد، جدایی ماه از عطارد ?.? درجه و زهره به ?.? درجه خواهد رسید و عطارد و زهره در جنوب شرقی ماه به راحتی قابل مشاهده هستند.

این در حالی است که پنج‌شنبه هلال ماه باریک‌تر شده و تنها ? درصد از آن روشن است، جدایی زاویه‌ای هلال با سیاره زهره ?.? درجه و عطارد ?.? درجه خواهد بود. همانطور که در شکل مشاهده می‌کنید، سیاره عطارد در بالای سیاره زهره قرار دارد و قدر آن به ?.? رسیده است و سیاره زهره در پایین این سیاره و از قدر ?.?- دیده می‌شود.

 

منبع : مجله نجوم




پرنده آبی ::: دوشنبه 86/12/13::: ساعت 2:53 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :3593
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<